Копане на BURST - под лупа

Всичко за Биткойн, Лайткойн "копането" басейни, хардуер, софтуер...

Модератор: Moderators

Re: Копане на BURST - под лупа

Мнениеот Mateev » 21 Яну 2018, 23:03

За да започнете да плотвате на много компютри едновременно не е необходимо да инсталирате QBundle на всеки един от тях. Инсталирайте си го на един единствен компютър, за да си създадете акаунт и да видите какъв е неговия номер, който да го използвате за плотването. След това копирайте по всички компютри самo с програмата XPlotter, настройте BAT файловете и ги стартирайте да плотват. За да не възникне някакъв проблем със Security-то на Windows-а и за да се плотва по-бързо, винаги пускайте bat файловете с опцията Run As Administrator.

Когато се сдобиете с готови плотнати файлове, можете да си позволите лукса да пуснете и самото копане, като при това не е задължително процеса по плотването да е приключил. Самото копане ще отнема една много малка част от ресурсите на плотването, но си заслужава заради кефа за започнете да печелите койни. :)))

При копането също не е необходимо да инсталирате Wallet (QBundle) на всеки един компютър, въпреки че в хелповете из интернет пише точно това. Да, ако копаете SOLO ще ви е необходим Wallet поне на един компютър, за да може от него да се взема информацията за всеки един нов блок, но когато копаете през пул, копачката получава цялата необходима информация от самия пул.
Последна промяна Mateev на 22 Яну 2018, 23:55, променена общо 1 път
Mateev
 
Мнения: 786
Регистриран на: 20 Дек 2017, 09:55

Re: Копане на BURST - под лупа

Мнениеот Mateev » 21 Яну 2018, 23:23

Самият процес на копане се състои в следното:

1. BURST мрежата обявява на всички какъв ще е номера на Scoop=а, с който ще се копае за следващия блок. Ако случайно сте забравили - във всеки един ваш файл съществуват точно по 4096 Scoop-а (от 0 до 4095).
2. Компютъра ви изчита от всеки един файл всички хешове в този Scoop, които физически на диска са подредени един до друг. Следователно от диска се чете с максимално възможната негова скорост.
3. Правят се и някакви сметки върху тези хешове, за да се получат съответните DEADLINE-та, така че процесора също се натоварва почти до 100%, но това е за секунди.
4. От всички прочетени DEADLINE компютъра избира тази, която е с най-малък брой секунди, записани в нея.
5. Тя се изпраща на BURST мрежата, ако копаете SOLO, или на пула, ако копаете в пул.
6. Във вашата DEADLINE са записани секундите, след които вие (при SOLO) или пула имате право да генерирате нов блок.
7. Започвате да ги чакате тези секунди, и когато времето настъпи, генерирате новия блок и прибирате печалбата (при SOLO) или пула я прибира и след това разпределя съгласно обявената логика.
8. В повечето случаи обаче някой друг с по-кратка DEADLINE ви изпреварва, и той генерира новия блок, а за вас не остава нищо друго, освен да работите по следващия блок, за който вече има обявен друг Scoop. Тоест ще четете други участъци от вашите файлове.
Последна промяна Mateev на 22 Яну 2018, 23:45, променена общо 2 пъти
Mateev
 
Мнения: 786
Регистриран на: 20 Дек 2017, 09:55

Re: Копане на BURST - под лупа

Мнениеот Mateev » 21 Яну 2018, 23:43

За копането трябва да се знаят следните тънки моменти:

1. Колкото са ви по-бързи дисковете, толкова по-добре. Глупаво ще е ако имате DEADLINE например 10 секунди, но го откриете чак на 30-тата секунда, и през това време някой ви изпревари с DEADLINE 15 секунди. Така той ще грабне печалбата, която по презумпция си е ваша, но не сте успели навреме да намерите вашата 10-секундна DEADLINE.
2. Масово блокове се печелят с DEADLINE в секундния интервал (1-20 секунди), така че ако четете вашите файлове за 40-50 секунди, вие по презумпция си вкарвате автогол никога да не успеете да спечелите какъвто и да било блок. Ако наистина това е така, по добре не се хващайте да играете на хорото.
3. Ако на компютъра си имате 10 диска, то тогава копачката ще започне да ги чете едновременно в 10 различни нишки. Глупаво е обаче процесора ви да има само 4 ядра, защото ще се претовари и четенето ще се забави драстично не от дисковете, а от самия процесор. Най-добре е ако процесора ви има N ядра, да сложите на този компютър не повече от N-1 диска (напр. при 4 ядра се копае макс. с 3 диска).
4. В рамките на самия диск файловете се изчитат последователно един след друг, така че няма опасност главата да започне да се разхожда насам-натам при паралелно четени файлове. Файловете се четат последователно, така че с това се постига максимално възможната скорост, предопределена от диска или от интерфейса за връзка.
5. Може да се копае и върху мрежови дискове, които са мапнати на локалния компютър. При това положение обаче ограничител се явява скороста на самата мрежа, която може драстично да падне, ако например 5 мрежови диска се четат едновременно през една и съща мрежа.
Mateev
 
Мнения: 786
Регистриран на: 20 Дек 2017, 09:55

Re: Копане на BURST - под лупа

Мнениеот Mateev » 22 Яну 2018, 00:00

Като цяло нещата при копането също хич не са розови. На практика идеалния копютър за копачка би изглеждал така:
1. По 1 твърд диск от 2 TB на всеки един SATA интерфейс от дъното. Рядко дъното има повече от 6 SATA интерфейси, от които 1 е зает за диск C.
2. По 1 твърд диск от 2 TB на всеки един USB 3.0 външен интерфейс. Рядко дъното има повече от 4 USB 3.0 интерфейси.
3. Процесора на компютъра трябва да има толкова ядра, колкото са дисковете, че дори и 1 в повече.

Това е идеалният компютър, който ще копае максимално бързо, и който ще има всички шансове да оползотвори всяко една намерено DEADLINE с малък брой секунди в него.

А сега грешките, които се допускат:
1. Процесора има по-малък брой ядра от дисковете. Получава се забавяне по причина процесор.
2. Дисковете не са по 2TB, а по 4 или дори по 6 TB. Получава се забавяне по причина голям брой байтове, които трябва да се изчетат на всеки един блок.
3. Използват се сплитери на USB портовете. Всеки сплитнат на 2 порт увеличава дисковото пространство 2 пъти, но четенето се забавя 4 пъти (2 заради двойно по-ниската скорост и 2 заради двойно по-големия размер). Тука обаче трябва да се направи тест. Ако имаме USB 3.0 интерфейс и трансфера е многократно по-бърз от възможностите на самия диск, то тогава сплитването няма да повлияе на скороста на трансфера.
4. Използват се мрежови дискове, и ограничител е скороста на мрежата. Това е глупаво решение, при положение че копачка на всеки един компютър се инсталира и настройва буквално за секунди.
Последна промяна Mateev на 22 Яну 2018, 23:49, променена общо 2 пъти
Mateev
 
Мнения: 786
Регистриран на: 20 Дек 2017, 09:55

Re: Копане на BURST - под лупа

Мнениеот Mateev » 22 Яну 2018, 00:20

А сега около самата копачка. Софтуера се казва BlagoMiner и последната негова версия автоматично се Download-ва от QBundle при първия опит за нейното използване. Тука също ви препоръчвам да си поиграете малко с нея посредством графичния интерфейс на QBundle, но после да го изоставите и да започнете да пускате копачката през Command Prompt, настройвайки нейната конфигурация на ръка. Така пак ще се оттървете от една камара бъгове и недомислици и всичко ще започне да ви работи надеждно и по мед и масло.

Вътре в директорията на копачката пак има 3 файла за трите комплекта инструкции на вашия процесор - SSE, AVX и AVX2. SSE са най-бавните, а AVX2 - най-бързите. Проверете какво работи на вашия компютър и излишните файлове ги изтрийте, за да не се бъркате за в бъдеще.

Конфигурацията на копачката се намира във файла miner.conf, а резултатите от нейната работа (намерените DEADLINE) се записват във файла stat.csv. В директорията Log се записват подробни лог файлове, които много бързо ще ви задръстят диска, а в тях не може да се намери никаква полезна инфорация. Така че моята препоръка е логването да се изключи след първоначалните тестове, в които се убедите, че всичко работи както трябва.

Ето едни мои реални настройки, записани във файла miner.conf:

{
"Mode" : "pool",
"Server" : "pool.burstcoin.space",
"Port": 8124,

"UpdaterAddr" : "pool.burstcoin.space",
"UpdaterPort": "8124",

"InfoAddr" : "pool.burstcoin.space",
"InfoPort": "8124",

"EnableProxy": true,
"ProxyPort": 8126,

"Paths":["E:\\BURST"],
"CacheSize" : 10000,

"Debug": true,
"UseHDDWakeUp": false,

"TargetDeadline": 2592000,

"SendInterval": 500,
"UpdateInterval": 1000,

"UseLog" : true,
"ShowWinner" : false,
"UseBoost" : true,

"UseFastRev" : false,

"WinSizeX": 76,
"WinSizeY": 60
}
Последна промяна Mateev на 22 Яну 2018, 23:50, променена общо 1 път
Mateev
 
Мнения: 786
Регистриран на: 20 Дек 2017, 09:55

Re: Копане на BURST - под лупа

Мнениеот Mateev » 22 Яну 2018, 00:25

Публикуваните в горния постинг настройки са на компютъра, който го използвам като главен компютър (Proxy), на който е разрешено да комуникира с пула. Всички останали компютри във фирмата комуникират с това Proxy, което обобщава техните резултати и изпраща на пула само най-добрите от всички DEADLINE.

Ето как изглежда настройката на един подчинен компютър, които комуникира само с Proxy-то:

{
"Mode" : "pool",
"Server" : "Z66MT1.stsbg.com",
"Port": 8126,

"UpdaterAddr" : "Z66MT1.stsbg.com",
"UpdaterPort": "8126",

"InfoAddr" : "Z66MT1.stsbg.com",
"InfoPort": "8126",

"EnableProxy": false,
"ProxyPort": 8126,

"Paths":["K:\\BURST","L:\\BURST","M:\\BURST","N:\\BURST","O:\\BURST"],
"CacheSize" : 10000,

"Debug": true,
"UseHDDWakeUp": true,

"TargetDeadline": 86400,

"SendInterval": 100,
"UpdateInterval": 950,

"UseLog" : false,
"ShowWinner" : false,
"UseBoost" : true,

"WinSizeX": 76,
"WinSizeY": 60
}
Mateev
 
Мнения: 786
Регистриран на: 20 Дек 2017, 09:55

Re: Копане на BURST - под лупа

Мнениеот Mateev » 22 Яну 2018, 00:35

По принцип е редно с пула да комуникира само един единствен компютър. Не че не може да комуникират и повече компютри от името на един и същи акаунт, но тогава се появяват грешки с отхвърлени DEADLINE и пула ги регистрира тези грешки. Освен това в статистиките на пула става обърквация с реалното дисково пространство, с което плотвате. Един път го показва по-голямо, друг път - по-малко. Въобще за да нямате проблеми, организирайте си комуникацията с пула от името на само един единствен компютър. Този компютър го правите на Proxy и насочвате всички останали компютри да комуникират с него, а не с пула.

При огромен брой компютри можете да си направите още по-сложна йерархия, при която има няколко Proxy-та на няколко нива и цялата пирамидална структура постепенно се окрупнява, докато най-накрая достигне до едно единствено Proxy на върха на пирамидата. Настройките за пула са само в това Proxy и чрез промяната им за секунди можете да пренасочите цялата пирамида да копае към друг пул или да преминете към SOLO копане.

Още веднъж повтарям - не е необходимо на компютрите с копачките да се инсталира QBundle. Достатъчно е да се копират няколкото файла от директорията на BlagoMiner и да се настрои miner.conf файла, и след секунди копането вече е започнало.
Последна промяна Mateev на 22 Яну 2018, 23:54, променена общо 4 пъти
Mateev
 
Мнения: 786
Регистриран на: 20 Дек 2017, 09:55

Re: Копане на BURST - под лупа

Мнениеот Mateev » 22 Яну 2018, 00:38

Имам да пиша още много, но стига за тази вечер. Ако имате някакви въпроси - задавайте ги, а утре вечер ще продължа с подробности около настройката на QBundle и избора на пул от гледна точка на Теорията на вероятностите.
Mateev
 
Мнения: 786
Регистриран на: 20 Дек 2017, 09:55

Re: Копане на BURST - под лупа

Мнениеот svetli76 » 22 Яну 2018, 11:13

Страхотни обяснения,браво.Можеш ли да кажеш за плотване с видеокарта и има ли смисъл.Аз плотвах в началото с VC но ми изпаднаха I7 процесори за няколко дни и плотвах с тях.Скоростта им беше като с видеокарта -10000-20000 nonce
svetli76
 
Мнения: 148
Регистриран на: 18 Авг 2017, 09:52

Re: Копане на BURST - под лупа

Мнениеот Mateev » 22 Яну 2018, 23:40

Има смисъл да се плотва с водеокарта само ако имаш свръхбързи дискове, които да са в състояние да поемат толкова много Nonce-та в секунда. За съжаление масовите дискове не го могат това и на практика един диск е достатъчно да се обслужва от едно или максимум от 2 процесорни ядра. Имам във фирмата свръхбързи сървъри с по 64 ядра, и пробвах да плотвам на тях, но нямаше никаква полза, защото дисковете не можаха да поемат скороста на Nonce-тата. При това говорим за RAID масиви с бързи SAS дискове с по 10 000 оборота в секунда.

Пробвах и варианта да изчислявам нонцета по много компютри в мрежата и после да преточвам файловете на други компютри, на които ще се копае. Тука пък проблем се оказа самата мрежа, която не пуска през нея трафик, по-голям от 80-100 MB в секунда. Въобще каквото и да се прави, най-доброто решение си остава компютъра, който ще копае, сам да си плотва дисковете. При това едновременно да плотва всички дискове (по 5-6 наведнъж) и за всеки диск заделям само по 1 процесорно ядро да смята Nonce-тата.

Освен това понеже не ми се чака, пускам копачката да копае на същите дискове паралелно с плотването. Дава някакви съобщения за грешка, но това не и пречи на нормалната работа. Нещо повече - когато някой файл се плотне, копачката автоматично го намира и започва да копае и с него. При това положение може на един път да се настрои компютъра едновременно да копае и да плотва и след това да се остави без надзор седмици наред. Новоплотнатите файлове автоматично ще бъдат захапани от копачката тогава, когато са готови.
Mateev
 
Мнения: 786
Регистриран на: 20 Дек 2017, 09:55

ПредишнаСледваща

Назад към Mining - Общи Дискусии

Кой е на линия

Регистрирани потребители: AJB, filchef, ionicle, Kartoff, viniamin