Жизнения цикъл на блокверижната технология

дъра-бъра

Модератор: Moderators

Жизнения цикъл на блокверижната технология

Мнениеот danisapfirov » 15 Юли 2017, 10:21

Незавършена чернова. Моля не коментирайте, още проучвам.

Жизнен цикъл на продукт или услуга е концепция в маркетинга, която използва аналогията с жизнения цикъл на биологичните организми, за да опише продължителността и последователните изменения на пазарния живот на даден продукт или услуга.
Идеята, за жизнен цикъл на продуктите подобен на биологичните организми възниква през 60-те години на XX век

Фазите в жизнения цикъл са 4.

1. Въвеждане (внедряване) на пазара от 2009 до 2012 година
Появяване на пазара на първата мрежа базирана на блокверижна технология става през 2009. Това е началото на жизнения цикъл. Той продължава няколко години докато се формира пазарът на продукта. На този етап печалбите са нулеви и минимални. Никой не вижда особена перспектива и даже се смята, че това е на загуба. Съответно няма масов интерес към технологията, а търговията е вяла. Процедурата по внедряването на блокверижната технология на пазара изисква време като търговията, разпространението и съответно търсенето през тази фаза расте бавно.


2. Фаза на пазарен растеж от 2013 до 2017 година
Във фазата на растеж търсенето расте и търговията бележи обеми. Съответно цената достига рекордни стойности. На този етап се появява и конкуренцията на други силни играчи, които се опитват да получат дял от пазара. Етапът се характеризира с нарастване на търсенето, цената и съответно засилваща се конкуренция от услуги базирани на технологията продукти. Нарастването цената на някои жетони като ETH, Zcash, Dash и др. и бумът на ICO предложенията е индикатор, че тази фаза е отминала.

3. Зрялост - 2017 - 2018
В тази фаза от развитието на блокверижната технология използването достига максимум, но започва да намалява. Съответно цената бележи тенденция надолу. Характерно за този етап е формирането на основни играчи и жестоката конкуренция между тях. Започват процеси на отделяния и закупувания. Вероятните разклонения в биткоин платформата, които се очаква да станат, са продиктувани от вътрешна конкуренция на идеи и технологии зад тях в опити за получаване на конкурентни предимства. Те извличат до последно възможностите на технологията.

Поради публичния открит характер на мрежата и кода от една страна се формира вътрешна конкуренция между различни крила с различно виждане за развитие и иновиране. Макар че, нито една от концепциите не може да постигне целите да стане световна система способна на поеме нужния обем транзакции.


Пазарът започват да се преструктурира, а участниците се опитват да извлекат още от достигнатия граничен потенциал. Скоростта на мрежата, възможностите за бързина на транзакциите е вече достигната. Включването на нови миньори преразпределя печалбите между все повече участници увеличавайки търсенето на по-ефективен хардуер.

От друга страна е външна конкуренция използваща същата блокверижна технология по друг начин.
На първо място основен конкурент е Casper в разработка на Ethereim Foundaton.


NXT в Ardor ще създаде многонишкови блоквериги. Започва формирането на пазар предоставящ блокверигата. На този етап става по-лесно използването на инструменти за разработчици използващи технологията. Например Stratis предлага използване на C# и Microsoft .Net библиотеките за използване на блокверига.
А също навлизат повече подобрения за крайния потребител. Например очакваната нова версия на Dash към края на 2017 год.

Ограничението за растеж идва най-вече от бавното потвърждаване на сделките и високата им цена. Масовото използване остава мираж, а технологията остава само в ръцете на големи институции - частни или държавни. Публичните мрежи са за техничари и търговци спекулиращи с цените на жетоните.

Това е етапа, на който по-неконкурентните участници отпадат.

4. Спад от 2019 год нататък

Източници:
[BG]
http://www.referati.org/jiznen-cikyl-na ... /56929/ref
http://www.bg-ikonomika.com/2010/11/19_8474.html
http://lekciiunss.com/%D0%B6%D0%B8%D0%B ... %82%D0%B0/
http://economic-career-business.webnode ... -produkta/
http://www.smarketing.org/read/2013/Str ... ing_08.pdf
https://bfavourite.com/%D0%B6%D0%B8%D0% ... %82%D0%B0/
http://www.e-dnrs.org/?page_id=3305
http://www.e-dnrs.org/wp-content/upload ... 09_5_7.pdf
http://tuj.asenevtsi.com/BIS09/BIS11.htm
http://znanieto.net/referati/details/38 ... 1%82%D0%B0
http://fman.tu-sofia.bg/bib/4bestpr69sv1.pdf
http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp11/5.1/5.1-3.pdf
https://www.kaminata.net/forum/mezhduna ... 19845.html
[EN]
http://www.investopedia.com/terms/p/pro ... -cycle.asp
https://hbr.org/1965/11/exploit-the-product-life-cycle
https://en.wikipedia.org/wiki/Product_l ... (marketing)
http://productlifecyclestages.com/produ ... -examples/
https://www.slideshare.net/AnniPriyanka ... th-example
https://www.slideshare.net/qualityswati ... tlifecycle
http://smallbusiness.chron.com/examples ... 13722.html
https://www.tutor2u.net/business/refere ... life-cycle
http://www.smartinsights.com/marketing- ... cle-model/
Последна промяна danisapfirov на 28 Юли 2017, 18:08, променена общо 18 пъти
Аватар
danisapfirov
Radix Ambassador
 
Мнения: 1078
Регистриран на: 22 Авг 2016, 10:24

Re: Жизнения цикъл на блокверижната технология

Мнениеот shulio » 16 Юли 2017, 12:08

Когато се пише научен труд отдолу трябва да се цитират източниците :)
shulio
 
Мнения: 235
Регистриран на: 12 Фев 2014, 14:41


Назад към Лафеджийница

Кой е на линия

Регистрирани потребители: AJB, Google [Bot], ionicle, Kartoff, puffyto, UserX1XO, viniamin