И с право се притецняваш.
Доста е дълго за писане но ще се опитам да ти го кажа съкратено. Прав си, че режима се казва така и е гаранционен ремонт или както ще ти го направят тъпите жълтури -
гаранционна замяна. Значи чел си нещи много старо с тея срокове за месеци. Всичко става за един ден - просто е доста сложно и досадно и естествено със съгласието на митница предварително.
Когато се прави временен износ/пасивно усъвършенстване, после като се върне се прави и реекспорт след пасивното. При този двоен режим не се дължат пари на държавата. Само че, за да стане това трябват малко документи и точно какви ще ти кажат от агенцията. От теб се иска:
1. Снимки на машината, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с серийния номер,
2. Договор за ремонт (може да разпечаташ условията за връщане от сайта им да е видно също така, че има срок и е гаранционна)
3. Копие на декларацията за вноса.
Прав си, че искат да се прави проформа на цялата цена и по закон е долу-горе така. Проблема идва не от ЕУ законите, а от идиотите от Битмейн. До колкото имам сравнително точна информация в Китай официално е забранено продажба на тея машини и следователно не може и да се внасят. Какво правят те за да стане ремонта. Внасяш я до Хонконг за 45 долара като резервни части до някаква каубойска фирма. Те после я препращат във вътрешността на страната за ремонт което отнема около 10 дена допълнително. Въобще не правят ремонт, а ти пробутват друга отрементирана защото после серийния номер няма да ти е същият. Пращат я с куриер за 40-50 долара мисля. Защо разправям това ли? Ами защото това по принцип е достатъчно условие митница с право да не ти признае митническия режим. Поне на 2-3 места процедурата е нарушена от страна на Китайците. Кои са тези нарушения няма да пиша, че ще стане като лекция за режими.
И сега най важното. Написаното по долу е съвет, който ще сработи при няколко условия.
Със сигурност ти трябват няколко много важни неща:
1. Много добра митническа агенция, която знае що е то режими и се разбира добре с митница.
2. Правите каквито документи искат митница (нямате избор)
Следващата точка най важната
3. Намираш читав куриер. (Не е евтино - поне 200 лв. е да се прати до там) и ми пишеш на лично да ти обясня какво да направиш
4. Чакаш 10-20 дена ( при мен с китайската нова година отиде на 40 дена)
5. Пристига с куриер в София и пак галимации с транзити (ако не си от София)
5. Пак тази агенция прави реекспорта след пасивното (дано да си разбират от работата и митничарките скоро да са ощастливени от благоверните си).
Разходи имаш доста. 200-300 куриер, Транзитна декларация според куриера от 12 до 36 лв. Два пъти документи в митническа агенция (идея си нямам колко ще ти вземат за тая галимация)
П.С. По-горе е описан единствения правилен път. И той не е мног читав но няма как с тъпи жълтури да искаш читави документи да ти изпратят. Моля други късметлийски варианти да не ми ги давате за пример. Това че някой е спал по веригата и не ви е конфискувал машината не значи, че е правилно.